گروه فرهنگی تبلیغی فاطمیون

حوزه علمیه قم

مقدمه

« و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله و کان الله غفورا رحیما »

سوره مبارکه نساء آیه 100

« در عرصه فرهنگ، بنده به معنای واقعی کلمه، احساس نگرانی می کنم و حقیقتا دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمیبه خاطر آن، گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند. من چنین دغدغه ای دارم... »

مقام معظم رهبری

تشکیل عقبه فکری

حضور در این عرصه به خصوص در زمان کنونی، برای شروع یک انقلاب فرهنگی در نقاط مختلف کشور، ما را ملزم می کرد که با استفاده از تخصص اعضا، تفکر و تذکر اساتید، و تجربه ی بزرگان، برنامه ای حساب شده و کارآمد تهیه کنیم و در زوایای آن بیاندیشیم.
دوره های تبلیغی، دوره ی آزمون و خطا نیست، بلکه دوره ی کار و فعالیت دقیق و تاثیر در اعتقاد و اندیشه مردم است.
مردمی که امروزه در آماج بوق های رسانه ای غرب و شرق و هجوم شبهات و سوالات مخرب هستند و تشنه معرفت ناب و اسلام حقیقی اند.

ایجاد کارگروه های تخصصی

یکی از مسائل مهم در ساختار تشکیلاتی گروه، ایجاد کارگروه های تخصصی جهت تولید محتواست. این بخش از فعالیت ها، به توجه ویژه ای احتیاج دارد، یعنی ریز بینی و جزئی نگری از ارکان تولید محتوا در کارگروه هاست.
کارگروه؛ حلقه ای متشکل از چند عضو مشخص است که مسئولیت تولید نوعی خاص از محتوا را برعهده دارند. از تولید محتوای سخنرانی و کلاسداری گرفته تا تولید پوسترها و پاسخ به شبهات روز هر کدام کارگروهی مجزا دارد.

اتاق فکر و شورای هماهنگی

جمعی متشکل از اعضای خوش ذوق و فعال حوزه علمیه قم که با جلسات متعدد، سعی در فراهم آوردن موقعیت های مناسب تبلیغی و هماهنگی شهرستان های کشور جهت اعزام نیرو می کند.
از همین رو قبل از بازه های تبلیغی با جلسات درون گروهی، هماهنگی های داخلی را انجام داده و سپس به تماس ها و درخواست های شهرستان ها پاسخ می دهند.
عمده ترین خصوصیت در یافتن شهرها، خالی بودن فضای کار در آن شهرهاست که با توجه به دغدغه های موجود در گروه، آن فضاهایی انتخاب می شود که کمتر مورد نظر مسئولین فرهنگی قرار می گیرد. یعنی گروه علاوه بر هیئات و مساجد و مدارس و ... اهتمام ویژه ای روی پارک ها و بازارها و از این قبیل  اماکن مغفول مانده دارد.

 

ادامه دارد...

نظرات  (۱)

خیلی خوبه امیدوارم هر روز بهتر از قبل باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی